سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضربه نفوذی و پرتابی(یوپ چاگی+آپ دولیو چاگی)

این استراتژی از ضربه پای پرتابی برای امتیاز گیری از حریفی استفاده می شود که می خواهد با ضربه پای چرخشی به شما حمله کند.

فرض کنید که در یک گارد چپ قرار گرفته ایدو حریف شما نیز همانند شما مستقر شده است، مترصد باشید که حریف می خواهد چه ضربه ای بزند. اگر به شانه هایش پیچ داد،باید بفهمید که می خواهد ضربه چرخشی بزند(البته مراقب فریب های چشمی باشید)سپس محور حرکت او را با نگاه دنبال کنیدوسریع به این نتیجه برسید که ضربه پای چرخشی به سمت سر شما حواله شده است. در این هنگام بدن خود را به حالت نیم دایره حرکت دهید – اول به سمت راست خود و سپس مستقیم به سمت اوحرکت دهید.زمانی که او روی یک پا قرار گرفته با پای عقب ضربه ای به سمت سینه او روانه کنید و تعادل او را بر هم بزنید در حالی که او در حال زمین خوردن استدو حالت پیش می آید:

1- اگر در حالتی که حریف  تعادلش بر هم خورده بتوانید به او ضربه وارد کنید که چه بهتر ، چون می توانید از او امتیاز لازم را کسب کنید.(تا زمانی که حریف بر زمین نخورده چون به محض زمین خوردن او داور فرمان گالیو یا قطع مبارزه را صادر می کند.)

2- اگر هم نه،نتوانستید به حریف در حالتی که تعادل ندارد ضربه وارد کنید لااقل این شانس را دارید که با زمین خوردن حریف،او یک اخطار کیونگو دریافت کند و این به سود شما تمام می شود.

نکته:مهمترین مزیت این تکنیک این است که شما علاوه بر اینکه خود را از حمله حریف خلاص کرده اید ، می توانید با بر هم زدن تعادل حریف ، از او امتیاز هم بگیرید.

 ضربه ترکیبی سه گانه

(آپ دولیو چاگی+نریو چاگی+فیلیپینی)

این حمله دفاعی به شما یاد می دهد که از ضد حمله ای سرعتی به عنوان ابزاری امتیاز آور استفاده کنید. فرض کنید که در حالت گاردی هستید که بدن حریف مخالف بدن شماست در این هنگام حریف قصد دارد با پای عقب به شما ضربه بزند،استراتژی شما باید بدین گونه باشد که :همین که حرکت پای حریف را دیدید شما نیز با پای جلو به او بدون قدرت گیری از پای عقب به او ضربه ای وارد کنید به خاطر داشته باشید که به حریف مجال ندهید (در این حالت  شما در گاردی قرار می گیرید که قسمت باز بدن حریف روبروی شماست)و با پای عقب ضریه آن نریو چاگی را روی سر و صورت حریف پیاده کنید و به محض انجام این حرکت در حالتی که پایی که ضربه آن نریو چاگی را اجرا کرده جلو قرار دارد با گارد بسته و بدون چرخش اولیه ضربه فیلیپینی را اجرا کنید . با انجام این تکنیک در حالتی که حریف در انتهای شیهاپ جانگ باشد 2حالت برای شما پیش می آید:

1- یا ضربات شما به حریف اصابت می کند و باعث امتیاز آوری شما می شود

2- یا با انجام این تکنیک حریف عقب نشینی می کند و چون در انتهای شیهاپ جانگ است از محوطه قانونی خارج می شود و باعث گرفتن اخطار کیونگوی حریف از داور مسابقه می شود.

نکته : به خاطر داشته باشید که این تمرین به علت پیچیدگی، کمی مشکل به نظر می آید و به محض جا افتادن در بدن می تواند راه گشای خوبی برای جواب دادن به حمله حریف باشد.

 

 




تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 98/3/31 | 10:20 صبح | نویسنده : 258asgari | نظر